Torsdag den 1. august – Dag 1 efter ferien

af Anna Skyggebjerg den 1. august 2013

Kære alle,

Så er bloggen tilbage efter en lang, lang sommerferie. Tak til jer, som har gidet vente og nu også er tilbage på bloggen.

Jeg har som bekendt været på Der-Sker-Ikke-En-Skid-Koloni. Og der er virkelig ikke sket en skid. Særligt ikke for mig. Resten af familien besluttede nemlig, at der alligevel skulle ske  lidt. Så Jacob og hans far tog på dannelsesrejse til Firenze, hvor Jacob kastede sig over sin aktuelle besættelse: Dante. Samtidigt tog Elise til USA for at besøge venner fra den high school, hun har gået på. Tada: Det betød, at jeg var helt alene hjemme i en uge. Se, det er luxusferie for en introvert med hang til hængekøje.

{ 7 comments… læs dem nedenunder eller skriv en }

Rebekka 1. august 2013 kl. 15:11

Dejligt du er tilbage !!
Lyder som en fantastisk ferie…
En af mine/vores gode ferier for en del år siden var på en lille ø, hvor vi ikke foretog os andet end at læse, lægge kabale,gå ture eller smide sten i vandet
Nul aviser, tv, radio eller mobiltelefoner
Havde ikke ur på, så vi stod op når vi vågnede – spiste når vi var sultne og gik i seng når vi var trætte ..
Vi var min mand, to hunde , to drenge på ni og tolv år og undertegnede…
Underligt nok har vi ikke foretaget “den slags” ferier siden-
Får helt lyst til at prøve igen….dog tror jeg ikke drengene vil med …
:Men JEG kunne godt bruge det !!

Louise T. 2. august 2013 kl. 09:31

Vi har været på sommerlejr med næsten 1000 andre mennesker – på camping – i telt.
Jeg tænkte, at det ville være en udfordring at få fred. Men omgivelserne indbød til at udforske – og samtidig med indtjek fik vi et skilt, hvor der på den ene side stod SIESTA, hvilket betød “ingen gæster ønskes”.
Så selvom vi var trætte og mætte, da vi kom hjem, har vi haft en dejlig uge :)

Anna Skyggebjerg 2. august 2013 kl. 21:59

Rebekka, det lyder som en virkelig skøn ferie! Og for rigtigt mange givetvis også stærkt udfordrende at skulle undvære mobilen…

Louise, jeg ser alle de telte for mig – og SIESTA skiltene. Fantastisk! Jeg vil gerne have sådan et skilt til at hænge om halsen!

Laila 3. august 2013 kl. 08:35

Dejligt du er tilbage Anna, og det lyder helt bestemt som at alle hos dig har holdt fri på den måde de kan lide :)
Jeg tager selv af sted mandag og er væk til onsdag. Skal prøve Rebekkas “ferie”. Men jeg gør det helt alene. Kun mig, ingen krævende teenagere, ingen mand, ingen laptop. Kun mig, min yogamåtte og min dolce gusto kaffe maskine. 3 dage til MIG og KUN mig. Glæder mig vanvittigt. Har aldrig før været helt alene og det glæder jeg mig virkelig til at se om jeg overhovedet kan (som i – kan jeg finde ro i hovedet som egentlig er min mission) Uha jeg glæder mig
Ha’ en herlig lørdag
Laila

Ingelise 4. august 2013 kl. 21:10

Jeg synes det var sådan en dejlig tanke med “der sker ikke en skid” ferie. Det blev det ikke til hos os -meeeen vi indførte “Der sker ikke en skid”-dage. Det var dejligt og der gik sport i hvor lidt vi kunne lave…
Tak for inspirationen og en dejlig blog at følge.

Anna Skyggebjerg 4. august 2013 kl. 22:48

Kære Laila,

God tur! Det ville være sjovt, hvis du gad fortælle lidt om, hvordan det har været, når du vender tilbage.

Kh,
Anna

Hulemor 7. august 2013 kl. 18:15

Jeg kan læse ud af Louise T.s kommentar, at jeg har været samme sted! Og netop mulighederne for at udforske – for dem, der var vilde med det – gav kæmpe pusterum til dem, der ikke havde behovet. Jeg har i hvert fald ikke haft sådan en “fri-ferie” længe :-) . Kram Hulemor