Jeg har længe takket nej til at holde flere foredrag om introversion. Men så kom jeg alligevel lige til at sige ja til et enkelt foredrag i morgen. Det er de seneste dage gået med at forberede…
Det skal mest handle om, hvordan vi indretter undervisningen i folkeskolen, så der tages lidt bedre hensyn til introverte elevers foretrukne måde at lære på. Det handler især om mindre gruppearbejde og mere selvstændigt arbejde. Om mindre mundtlig brainstorming og mere skriftlig brainstorming. Om indbygget stilletid. Og stillerum som supplement til den støjende skolegård. Og så – vældig vigtigt! – om at anerkende andre måder at være aktiv i timerne på end blot række-hånden-op. Det fortjener også anerkendelse at vise sit engagement ved at lytte, at reflektere og at komme med enkelte, velvalgte kommentarer.
Jeg synes, det er meget, meget meningsfuldt at arbejde for ligestilling mellem introverte og ekstroverte børn. Havde jeg ikke en ny bog på vej, som tager min tid, så…
PS: Apropos introverte og ekstroverte børn… Familien og jeg var i søndags i Krystalgade for at lægge blomster. TV2 News stopper os og vil gerne interviewe. Vi takker nej, bortset fra familiens ekstroverte, Elise, som med største selvfølge stiller sig foran mikrofonen, mens vi andre står og fniser ti meter derfra. Hvor er det godt, vi har hende og hendes lige.
… og vi er også glade for dem her i familien, Asger og Bamsen
{ 3 comments… læs dem nedenunder eller skriv en }
Det er et vigtigt stykke arbejde, du påtager dig, ved at kæmpe for ligestilling mellem introverte og ekstroverte børn. Tak!
Hold op hvor ville jeg ønske at der havde været nogen der talte den sag da jeg gik i folkeskole! Tak for dig Anna!
De er dælme også nuttede, de 2 bamser )))))))))))))))))))))